19 Nisan 2011 Salı

YEŞİL KEREVİZ ÇORBASI

Açıkçası bu çorba taptaze kereviz saplarını ne yapsam sorusunun sonucu ortaya çıktı. İki-üç yıldan bu yana David Lebovitz'in kereviz çorbasını yapıp duruyordum. Pek de nefis bi çorba ama kopyala yapıştır yapmak pek de doğru olmazdı ama en azından o nefis çorbadan esinlenmiş bir çorba tarifini yazmaktan ve yapmaktanda pek mutluyum.
Bir yandan yemek yaparken bi dolu ürünü çöpe atmak insanın canını acıtıyor ama tabii ki atmamak içinde abudik kubidik şeyler de yapmamak gerekiyor. Ama neyseki kereviz saplarından çok güzel bir çorba çıktı.



İÇİNDEKİLER 1/2 kg kereviz sapı (amerikan kervizi de olur), 1/2 baş kuru soğan, 4-5 diş sarmısak, 1 havuç, 5-6 yemek kaşığı yeşil mercimek, 1 yemek kaşığı tereyağı, 1 yemek kaşığı zeytinyağı, 5 su bardağı sıcak su, tuz, 10-15 adet tane karabiber .
NASIL YAPTIM Sarmısakları ve soğanı irice doğrayıp tereyağ ve zeytinyağında kavurdum. Ufak ufak doğradığım kereviz saplarını ve havuçları tencereye ekledim. Yeşil mercimekleri yıkayıp bu karışıma ekledim. Tuz, karabiberi ve suyu ekledim. Mercimekler ve sebzeler yumuşadığında çorba pişmiş oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder