1 Ekim 2009 Perşembe

Kahvaltı Ekmeği

Son zamanlarda ekmek yapmağa oldukça sardım, nerede bir tarif bulsam denemeye başladım. Geçen ay Julia Child'in sitesinde dolaşırken, daha doğrusu yaptığı programlara bakarken New Orleans'li süper bir hanımla karşılaştım, Leah Chase. Bu süper hanımın 3 tane süper tarifi vardı tabii ki ben bunlardan ekmek olanı denedim. Bir de mutlaka deniyeceğim bir tarifi var onu şimdiden kafamın içinde dolaştırmaya başladım. Tatlı patatesli turta. Tatlı patatesi bulmam pek mümkün gibi gözükmüyor ama onun yerine havuç ya da kabak kullanırım diye düşünüyorum. Dur bakalım belki bi haftasonu denerim. Havalarda iyiden iyiye soğumaya başladı dışarı çıkmadığımız bir haftasonu... Nefis bir deneme olacak galiba...
Gelelim kahvaltılık ekmeğe. Gerçi bu tarife ekmekten demiyor "buscuit" diyor ama bana haftasonu kahvaltısı için nefis bir ekmek seçeneğiymiş gibi geldi. Denedim ve gerçekten çok lezzetli oldular, üstelik çok çabukta hazırlanabiliyor. Yaklaşık 10 dakika içinde hazırlanıp fırına verilebiliyor. Tabii ki çabuk olmasının temel nedeni maya kulanılmıyor olması. Maya kullanılmamasına rağmen ekmeği aratmıyor...

İçindekiler
2 su bardağı un, 250 g süzme yoğurt (ya da labne), 1/2 bardak süt, 2 çay kaşığı kabartma tozu (ya da karbonat), 1 tatlı kaşığı şeker (ya da 1 yemek kaşığı bal).

Nasıl Yaptım
Unu eleyip, kabartma tozu ve şekeri ekleyip karıştırdım. Ardından süzme yoğurdu ekleyip karıştırdım. Leah'ın tarifinde "shortening" adını verdikleri bir bitkisel katı yağ vardı ama ben biraz daha hafifletmek için labne kullandım. Açık söylemek gerekirse katı yağ denince biraz ürküyorum (tereyağ hariç). Üzerinde çok fazla spekülasyon dönen bir konu, ne kadar sağlıklı olduğundan emin olamadığım için yoğurt denedim.

Unlu karışımı labne'yle karıştırdıktan sonra sütü de ekleyip biraz yapışkan bir hamur elde ettim. Unladığım bir zeminde bu hamuru elle 1-1.5 cm kalınlığında açtım. Bu hamurdan 7-8 cm çapında parçalar keserek (ben bardak kullandım), fırın tepsisine 1-2 cm mesafe olacak şekilde dizdim. 175 derecedeki fırında 30 dakika pişirdim (tabii ki derece ve süre fırından fırına değişecektir!). Üzerlerinin çok kızarmasına gerek yok, muhtemelen o durumda oldukça kurumuş olacaktır. Fırından çıkarttıktan sonra en azından 15-20 dakika tek ızgaranın üzerinde soğumasını beklemekte fayda var. Ama kahvaltı hazır ben bekleyemem diyenler olur o zaman yapacak bi şey yok. Sıcak sıcak içine tereyağ mı olur, labne ve reçel mi olur, zeytin mi olur yoksa yumurtaya banma mı olur bilemem...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder