16 Mart 2009 Pazartesi

Baharatlı Havuç ve Kabak Çorbası

Lokantanın öğle mönüsünü oluştururken bildik çorbalar koymak istiyorum ama arada şöyle eksantrik birşeyler olsun istiyorum. Evde pek kabul görmesede denemeler yapiyorum. Aslında yemek konusunda muhafazakar olanlar için uygun olmayabilir ama, nefis bir çorba.  
Her neyse geçen hafta sonu "timesonline"da dolaşırken -ki buralara açık söylemek gerekirse Cafefernando'nun en iyi 50 yemek bloğu listesine girmesi sayesinde dadandım- İngiltere'nin ünlü şeflerinden Gordon Ramsay'in bu çorba tarifine rastladim, hadi bakem diyip giriştim.
İngiliz yemeklerini uygularken malzeme konusunda biraz sıkıntı çekiliyor açıkcası ama yinede yöresel malzemelerle yapılabilir. Ama burada ikinci bir sorun ortaya çıkıyor, bizim yeme-içme zevkimize uyacak mı? Daha önce yaptığım başka yemekler, ekmek denemelerinde en azından benim zevkime pek uymadı, oldukça fazla malzemede çöpü boyladı. Ama bu çorba bana oldukça uygun geldi. Ama unutmadan baharat sevenlere ve arada farklı tatlar isteyenler için güzel bir çorba. 

Biz genellikle bal kabağını tatlı olarak görürüz ama bal kabağının ve türevlerinin bildiğim kadarıyla Karadeniz'de onlarca çeşik kabak var ve yemek olarakda yapılıyor. Bu çorbada kullanılması gereken kabak aslında su kabağı dediğimiz kabağa benzer bir kabak.  Ben bal kabağı kullandım, bunun dışında da farklı bir malzeme yoktu kullanılması gereken onun için yapımı daha kolay oldu. Tabii bir-iki ufak değişiklik de yapmadan edemedim. 
Afiyet olsun...

İçindekiler
1 orta boya kırmızı soğan, 2 diş sarmısak, 2 yemek kaşığı zeytinyağı, 2 orta boy havuç, 1 dilim bal kabağı (havuç miktari kadar kabak), 1 acı kırmızı biber (kırmızı pul biber de kullanılabilir), 75 g makarna, 1 litre sebze suyu ( tavuk suyu da olabilir), tuz, karabiber, taze kekik.

Nasıl Yaptım
Önce soğan ve sarmısağı minik minik doğrayıp yumuşayıncaya kadar zeytinyağında kavurdum. Ardından baharatla karıştırdığım ve yine minik minik doğranmış havuçlarıda tencereye atıp yumuşayıncaya kadar kavurdum. Tencereye sebze suyunu ekledikten ve kaynamaya başladıktan sonra 25-30 dakika hafif ateşte pişirdim. Her şeş piştikten sonra blenderdan geçirdim ki pürüzsüz bir çorba olsun. Tencereyi tekrar ocağa koyup kaynamaya başladığında makarnayı da ekleyip 5-10 dakika sonra kremayla servis ettim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder