2 Ağustos 2009 Pazar

DOMATES SOSU (KURUTULMUŞ DOMATESLE)

Açıkçası sos meselesi pek beni açmasada yani içime sinen ve gerekliymiş gibi gelmesede bazen farklı lezzetler yaratmakta oldukça iyi de oluyor. Ben daha çok lezzetinde yiyeceklerle olabildiğince az karışımla net lezzetlerin tadılabildiği yiyecekleri seviyorum. Ama bu sos hem biraz farklılaştıran bir lezzet katıyor hem de net lezzetler almamı sağladı. Kendim yaptım diye demiyorum güzel oldu bu sos. Üstelik buzdolabında 1-1,5 ay saklayabildimde.

Doğruyu söylemek gerekirse domatesli ekmek yapmak için icat ettim bu sosu ama bir zora düştüğümde hemen bir makarna yapıp açlığımı geçiştireyim derken baktım ki aynı zamanda da güzel bir makarna sosu oluyor bir de makarna pişmeye yakın taze fesleğen koydum yemede yanında yat diyemedim yedim ama yemeden önce 1-2 fotoğrafını çekmeyide ihmal etmedim, 1-2 hazırlıkta yaptıktan sonra ounu yayımlayacağım.

İlk zamanlar domatesli ekmek yapmak için marketten kavanozlarda satılan zeytinyağ ya da ayçicek yağında bekletilmiş kurutulmuş domates alıyordum. Fakat her defasında başka bir lezzet ve katkı maddeleri de cabası, bir de alerjik durumlarınız varsa başka araştırmalara itiyor insanı bu durum. Kendi kurutulmuş domates sosumu biraz farklılaştırarak yapmaya karar verdim. Bir defasında içine kurutulmuş kırmızı biber de kattığımı hatırlıyorum oda güzel olmuştu... Sonra bir defasında marketten aldığım kurutulmuş domates sarmısaklıydı oda güzeldi... Yani dörtlü bir karışım ortaya çıkıverdi kurutulmuş domates, kurutulmuş kırmızı biber (tatlı), sarmısak ve zeytinyağı.



İçindekiler
100 g kurutulmuş domates, 50 g kurutulmuş kırmızı biber, 5-6 diş sarmısak, 100 g zeytinyağı.

Nasıl Yaptım
Kurutulmuş domatesi yıkayıp 15-20 dakika kadar sıcak suda bekletteiten sonra yıkadığım kurutulmuş biberleri, sarmısakları ve zeytin yağını yaklaşık 3-5 dakika blender dan geçirdim. Çok da ufak olmayan parçalara bölünen bu karışımı doğrudan kavanoza koydum üstünü örtecek kadar da zeytinyağı koydum. Kavanoza koyduğum zeytin yağıyla birlikte kaullandığım yağ miktarı sanırım 140-150 g'ı bulmuş oldu.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder