18 Ağustos 2009 Salı

KABAKLI LORLU TART

Akşam yemeği için hafif bir şeyler ararken dün David Lebovitz'in sitesinde ricotto'lu bir tarif buldum hem hızlı hazırlanabilir hem de hafif sayılabilecek. Açıkçası hafif olduğundan pek emin değilim ama yerken gayet hafif geldi bana ama bir protein bombardımanı olduğu da kesin.

Bu aralar 1-2 yerde okuyup izlediğim ve açıkcası işime geldiği için yabancı sitelerdeki ve bloglardaki yemekleri yerli versiyonlarını üretiyorum. Yerli versiyona ek olarak içindeki kırmızı eti de çıkardım-sanırım orijinal tarifte salam cinsi bir şeyler vardı. Tabii ki bu çıkartma eklemeler mevsimsel durumlardan da etkilenmiyor değil. Dün Kadıköy çarşısına gittiğimde taze sarmısak aradığımda bulamadım yerine taze soğan koydum. Bir de ricotto yerine lor peyniri koydum. Loru hem daha ucuz olduğu için hem de daha lezzetli olduğu için kullandım, ayrıca yağsız ve tuzsuz bir lor aldım ki biraz da olsa az yağlı bir tart ortaya çıksın.

Bu tartın herhangi bir sebzeyi ya da salam sosis gibi bir et ürünü eklenerek, farklı baharatlar kullanarak binlerde çeşidini üretebilirsiniz. Üstelik malzemelerini evde bir kenarda duruyorsa yaklaşık 15-20 dakikada hazırlayabilirsiniz, 35-40 dakikada pişirme zamanını eklerseniz yaklaşık 1 saatte nefis bir akşam yemeği olabilir. Hafif akşam yemeği için ideal gibi duruyor yanına buharda pişmiş sebze ya da salata nefis olur. Ya da karışımı akşamdan hazırlayıp kahvaltına omlet yerine de iyi bir seçenek olanbilir. Afiyet olsun.

İçindekiler
1/2 demet yeşil soğan (ya da taze sarmısak), 1 kabak, 3-4 sap dereotu, 2 yemek kaşığı zeytinyağı, 1 yumurta, 300 g lor, 100g krema, 100 g süt, 1 çay kaşığı kekik, 1 çay kaşığı kırmızı pul biber, kara biber, tuz.

Nasıl Yaptım
Yeşil soğanları ve kabağı ufak ufak doğrayıp zeytinyağıyla 8-10 dakika kavurdum, dereotun, tuz ve karabiber ekleyip ocağın altını kapattım. Lor, süt, krema ve yumurtayı çırptıktan sonra ılınmış olan soğan ve kabak karışımınıda ekledim. 24 cm'lik bir kalıba tüm karışımı koyduktan sonra üzerine kekik ve kırmızı pul biber ekip daha önce 200 dereceye ısıttığım fırında 35-40 dakika pişirdim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder