19 Haziran 2010 Cumartesi

ROZMARİN'Lİ LİMONATA

İşte yazın en çekici içeceği limonata. Aslında iş basit; sık limonu, biraz şeker, biraz su, acelen varsa da soğumasını hiç bekleme at 3-5 buz oh mis gibi serinle. Üstelik için dışın serinlesin. Limonatanın sarı sularında binip o yeşil kayığa küçüklüğünün yazlarına doğru çek kürekleri. Ev halkı radyodan yükselen Zeki Müren'in sesini kendilerine fon yapıp dedikodunun dibine vurmuşken sen öğlen uykusundan firar edip, anneannenin buz dolabındaki limonataya yumul. Zaten şarkıda seni limonataya davet ediyor "Bilmeeem yanıııyooor musun?" evet içim yanıyor deyip biraz daha, biraz daha derken yarıla sürahiyi. Bir oh, bir oh daha... Şifa niyetine:)

Bu aralar pek niyet etmişken limonata yapmayı 3-4 yıl önce Bozcaada'da içtiğim rozmarinli limonata düştü aklıma. Açıkcası tarif şöyke kalmış aklımda, "rozmarinli suyla yaptım limonatayı"... Bu işte, başka hiç bir şey yok... Aslında hepimizin bildiği ismiyle biberiye ama rozmarin adı daha romantik geliyor bana. Sadece ismi bile bir hikaye olurmuş gibi geliyor bana. Bu Rozmarin sarı saçlı bir kız bence şöyle yeşile çalan gri buğulu gözleriyle bakıp insanın içini titreten türden. Sanki tanıdık gibi gelsede pek bizim buralardan değilmiş gibi geliyor bana. İncecik uzunca bir abla bu. Şöyle önünüzden salınıp geçtimi içinizi dışınızı tertemiz bir kokuyla dolduran bir abla. Bir de göğsüne iliştiri verdimi o beyaz limon çiçeğini... Başka hiç bir şey demiyorum...

İşte limonataya böylesine yakışıyor biberiye...




İÇİNDEKİLER 700 g limon (6-7 adet), 4 adet limonun suyu, 200g şeker, 600 g su, 1/2 yemek kaşığı biberiye.

NASIL YAPTIM 6-7 adet limonu ikiye kesip şekerle ovup 3-4 saat beklettim. Daha sonra limonları iyice sıkıp şekeride iyice eritip süzdüm ve 4 limonun suyunu da ekledi. Bu yaklaşık 600 g limon suyu etti. Biberiyeyi çay demler gibi 1-2 bardak suda demleyip 600 g olacak şekilde soğuk su ekledi. Limon suyu ve biberşyeli suyu birbirine karıştırıp buzdolabında soğuttum. Sonra 1-2 parça buz ve nane yaprağıyla servis ettim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder